HELİ METAL VE HARD ROK MÜZİKTE KADIN DÜŞMANI 10 ŞARKI – Bölüm 2

Paylaş:

BÖLÜM 2: ROLLING STONES – SOME GIRLS

Bu adamlardan defalarca bahsettim, önceki yazıları okuduysanız biliyorsunuzdur (bkz. “İzmarit Adamlar” yazı dizisi.) Orada Keith Richards ve Ron Wood’a özellikle ağırlık vermiştim. Bu yazıda onlar ana karakter değil, yan karakterler olacaklar. Zira bu kez başrolde Mick Jagger var.

Rolling Stones’un üfrüntüyle, haroyinle, tatakla bu kadar çok özdeşleşmesinin sebebi aslında biraz da medya olmuştur. 1960’lı yıllarda ortalığı kasıp kavuran The Beatles fenomenine Rhythm & Blues altyapılı bir alternatif olarak oluşturulmuşlardır. Yani The Beatles’ın yaptığının daha bir ZENCİLİSİDİR bu adamların yaptığı.

Grubu kuranlar da SAN’AT okulu öğrencileridir. Tabii SAN’AT okulu denince akla endüstri meslek lisesi gelmesin. Orada bu okullarda hakikaten sanat öğretilir. Aslına bakarsanız, savaştan çıkmış, bir taraflarını toparlama derdinde olan İngiltere’de SAN’AT bugünkü kadar büyük ilgi görmüyordu. Bir zamanların favori mesleği olan, zırto bir branş olduğu anlaşılınca gözden düşmeye başlayan ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ gibi değildi misal. O dönem İngiltere’ye DOHTUR lazım, MEENDİZ lazım, FİNANSER lazım, kim ne yapsın müzisyeni, zaten heriflerin kaderi Kraliyetin sponsor olduğu müzikleri yapmak, radyolarda da BBC hakimiyeti var, başkasına göz açtırmıyorlar.

İşte böyle bir dönemde Keith Richards, Charlie Watts ve Brian Jones isimli üç genç, SAN’AT okuluna kaydolurlar. Yetenekleri yüzünden değil de, tembel AT HIRSIZLARI oldukları için, son çare olarak bu okullara girerler. Zira bu heriflerden başka bir şey olmalarını beklemek mümkün değildir. Brian Jones zaten iki ayaklı canavardır, bu okula kaydolmadan önce 5 kızı hamile bırakmış, liseyi dışarıdan zar zor tamamlamış ve HIRHIZLIK yapmaya başlamıştır. SAN’AT okuluna kaydolduktan kısa bir süre sonra da bunun donatelloyla leonardoyla ilgisi olmadığını anlayıp kovarlar.

Brian Jones efendi

Diğer tarafta grubun en akıllısı olan Mick Jagger daha yüksek puanlar alarak Finans okumaya başlar. Zaten grubun ilerleyen yıllarda kendini toparlamasının sebebi hep Mick Jagger’ın mantığı ön plana koyan tarafı olmuştur. Korkunç Beşli’nin son halkası ise basçı Bill Wyman’dır. Bu adam liseden mezun olduktan sonra MANİFATURACILIK yapmaya başlamış bir adamdır.

Şimdi ben bu adamların imza attığı HEYVANLIKLARI uzun uzun yazmaya kalksam sitede yer kalmaz, bu yüzden özet geçeceğim:

  • Bunlar ilk başta başkalarının şarkılarını çalıp kaydediyorlardır. Ancak Keith Richards ve Mick Jagger şarkı yazma kabiliyetleri olduğunu fark edince “ona buna para mı yediricez” düşüncesiyle bu formatı değiştirirler. Böylece Jagger/Richards ikilisi oluşmuş olur. Bunlar da aslında başlangıçta dönemin gerektirdiği gibi efendi şarkılar yazıyorlardır, günün birinde Jagger ‘Satisfaction’ın liriklerini yazar. Parça “31 çekmekten anam ağladı ben de KERHANEYE gidiyorum” konseptindedir. Jagger zanneder ki kimse anlamayacak amma ve lakin herkes şarkının neyle ilgili olduğunu anlar ve grubun imajı bir anda “terbiyesiz herifler” moduna geçiş yapar…
  • Mevcut tipleriyle zaten The Beatles gibi “efendi poster çocuğu” olamayacakları bellidir. Grubun en dırav adamı Brian Jones sürekli olarak fotoğraflarda ön planda gösterilir zira diğerlerinin tipi hali hazırda AT HIRSIZINA benzeyen Brian Jones’dan bile daha bozuktur. Kimse bu heriflerden aşk şarkısı, romantizm falan beklemez, “böyle adamlar ancak köpeklere tecavüz eder” yorumları yağar. Grup da “bari bu SEKİSLİ şarkı olayına abanalım, zaten battı balık yan gider” der ve itliğin, kopukluğun dozajını serbest bırakırlar. Kendini bilmez Keith Richards ve hayta Brian Jones zaten böyle bir olaya dünden hazırdır.
    Grup değil adeta KABUS

    Grup değil adeta KABUS

  • Grup kokoin, ekstaazi, kıntaazi partilerinde basılır. Karakolluk olurlar. Keith Richards “hee huyuşturucu kullanıyom bali kokluyom” gibi demeçleriyle grubun işini iyice zora sokunca Mick Jagger TV’ye çıkıp “yaw kullanıyoz ama insanlara kesinlikle tavsiye etmiyoz” gibi bir açıklama ile güzelliği nispeten toplar.
  • Gariban mizaçlı Charlie Watts dışında herkes Swinging Londura ortamında sekis ve huyuşturucu partilerinin dibine vurur. Manifaturacı Bill Wyman, grup ünlü olmaya başlayınca mevcut eşini çocuğu ile ortada bırakır ve “lan ben senin gibi karıyı ne yapıcam peşimde zilyon tane manken var, al bakiym şu parayı da kapa çeneniiii” diye de ekler. Mick Jagger onun bunun kız arkadaşına, eşine, annesine yazmayı huy haline getirir. Brian Jones ise en beterleridir. Manken kız arkadaşı Anita Pallenberg’e adeta Nuri Alço gibi davranır; haroyine alıştırır, artık birebir sekis zevk vermediğinden grup sekise zorlar, kabul etmeyince de “ne demek kabul etmiyorum lan, edeceksin anuğa goduum” diyerek ağzımı burnunu kırar.
    "Fazla ses etme, kırarım ağzını!"

    “Fazla ses etme, kırarım ağzını!”

  • Brian Jones günün birinde kaza geçirir ve hastaneye kaldırılır. Bu olaydan istifade Keith Richards, Brian Jones’un kız arkadaşı Anita Pallenberg’e “a benim sarı gacım senin işin var o firavunla gel sen Keith abinin göğsüne bırak o şöferi” şeklinde kur yapar. Pallenberg Brian Jones’u terk eder. Mick Jagger bu olaydan memnuniyet duyar zira Brian Jones’un sürekli ön planda olmasından rahatsızdır ve gıcık olmaktadır. Böylelikle Richards ve Jagger ikilisi Brian Jones’a yoğun mobbing uygulamaya başlarlar. Sonunda Jones gruptan ayrılır, birkaç ay sonra da girdiği bunalım sonucunda haroyin çekip havuzda boğulmuş olarak ölü bulunur. Keith Richards’ın cenazede yaptığı açıklama şu şekildedir: “Bazı kızanlar çok yaşamaz, bu dünya onlara yetmez dahasını ister, sal beni gideyim der, a bu firavun da onlardandı işte, çok yaşamadı bitti gitti hadi naş.”
    "Enehe enehe ölmüş mü hırbo?"

    “Enehe enehe ölmüş mü hırbo?”

  • 1970’lerde grubun HEYVANLIK aktiviteleri tam gaz devam eder. Şiytan ile adeta anlaşma imzalamış olan Mick Jagger, artık Keith Richards ile birlikte olmuş olan Anita Pallenberg’e göz koymuştur. “Performance” isimli filmde başrol kapar, Pallenberg’i de oyuncu olarak filme sokar. Asıl maksadı Pallenberg’i yatağa atabilmektir. Keza Richards’ın kültablası misali ESANSINDAN sıkılan Pallenberg de Jagger’ın teklifine sıcak bakar ve ikili halvet olur.
    "Boşver sen o İZMARİTİ, gel abine..."

    “Boşver sen o İZMARİTİ, gel abine…”

  • Jagger dur durak bilmiyordur. Ortaokul ve lisede kendisine yüz vermeyen kadınlara inat, adeta bir JANAVAR gibi ortalığa saldırıyordur. Piyasadaki tüm Rock yıldızlarının eşlerine sulanır. Sulanmadığı tek bir kadın bile kalmaz. Rolling Stones’un turneleri adeta cinsellik sirki gibidir. Kokoyin, haroyin, paf küflü sekis partilerinden sonra tek tek kovarlar kızları “lan hadi ziddirin gidin işimiz var sıkıldık lan sizden, defolun” diye.
  • 1970’lerin ortalarında, artık grubun bu seksomanyaklıkları kar etmemeye başlar zira kendilerinden sonra ortaya çıkan gruplar, HEYVANLIK olarak onları geçmeye başlar. Örneğin Led Zeppelin, GROPİ kızları balkondan aşağı sarkıtma, 13 yaşında kızlarla düşüp kalkma gibi olaylarla Rolling Stones’un pabucunu dama atar. Bu durum Mick Jagger’ı rahatsız eder. “Fırtına gibi bir dönüş yapmalıyız” diye düşünen Jagger, “lan hazır yeni albümün adı Black & Blue, afişe dayak yemiş çıplak bir karı koyalım, bu ilanı da Times meydanına asalım, en büyük HEYVANIN kim olduğunu herkes hatırlamış olur” der. Ve aslında zırto bir albüm olan “Black & Blue” için aşağıdaki afiş hazırlanır. Afişte hatun kısaca şunu belirtmektedir: “Rolling Stones üzerimden feci geçti!”
  • Jagger kıskandığı her adamın kız arkadaşına sulanmaktan vazgeçmez. Son kurbanı Brian Ferry’dir. Kız arkadaşı Jerry Hall’u ayartır ve bir nevi “himayesine geçirir.” Ancak duruldu zannediyorsanız yanılıyorsunuz. Jagger yeni heyecanlar aramaya devam ediyordur. “Hep hatunla mı takılacaz biraz da oğlancılık yapalım” diyerek gay barlara takılmaya, gay eskortlar çağırmaya başlar. Bu olayda da en üst mertebeyi bulmaya çalışan Jagger’ın yolu, günün birinde meşhur yeraltı gay klübü Mineshaft’a düşer. S&M bir Gay klübü olan Mineshaft’a konuklar özel izinle ve kıyafetler ile girebilmektedirler. Hatır minnet mekana giren Mick Jagger, birbirinin üzerine kakasını yapan kıllı-sakallı adamları ve stoklanmış Crisco kutularını görünce afedersiniz DÖTÜNÜ TUTARAK ORTAMDAN KAÇAR. Zira Jagger o gün, orada boyunun ölçüsünü almış olur.
    Jagger'ın ucuz atlattığı TEHLİKE

    Jagger’ın ucuz atlattığı TEHLİKE

Biraz uzun sürdüğünün farkındayım ancak inanın kısaltarak ve bazı olayları es geçerek yaptım bu listeyi. Gelelim asıl konumuz olan şarkıya. Yani ‘Some Girls’e. Aslında ‘Some Girls’ şarkısının biraz bu Mineshaft ziyareti ile de ilgisi var zira Gay alt kültürüne de hafiften geçiş yapmaya çalışan Jagger hayal kırıklığına uğramış, “benim ilgi alanım kızlardır, ben kızların efendisiyim lan” düşüncesine bürünmüştür. Bu eksende de bu şarkıyı besteler.

“Takılmadığım hatun kalmadı” mesajı verme derinde olan bu şarkıda neler vardır peki?

SEKSİSTLİK:

Bazı hatunlar paramı alır

Bazıları giysilerimi

Bazıları gömleğimi bile soyar

Yüksek dozla sap gibi ortada bırakır

Bazı hatunlar çok saftır

Bazıları da kaşarın önde gideni

Bazıları bana çocuk verir

Halbuki 1 sefer çaktım o kadar!

HEYVANLIK:

Fransız hatunlar Cartier ister

İtalyanlar son model araba

Amarıkanlar öyle anasının gözüdür ki

Dünyada ne varsa hepsini isterler

İngiliz hatunlar çok iffetlidir

Telefonda durmadan kafa z*kerler

Bazen öyle canım sıkılır ki

Telefonun fişini çekerim ki aramasınlar.

Ve tabii ki IRKÇILIK:

Beyaz hatunlar çok komiktirler

Bazen insana kafayı yedirtirler

Siyah hatunlar gece boyu “z*kilmek isterler

Valla o kadarına da bel dayanmaz!

Kadın hakları savunucuları ve feministler bu liriklere feryat eder ve Mick Jagger’a karşı misojini suçlaması ile gelirler. Jagger’ın yanıtı ise bellidir:

"ENEHE ENEHE"

“ENEHE ENEHE”

Bu şarkı 1978’de yayınlanır. Zannetmeyin ki grubun HEYVANLIKLARI burada bitti. Aksine devam etti (47 yaşındaki basçıları 13 yaşındaki kızla çıktı misal) ve devam da etmekte. Ama ‘Some Girls’ grubun misojini konusunda tartışmasız zirvesidir halen…

Paylaş:

NELER OLUYOR?

PASLANMAZ KALEM
12 YAŞINDA!

Mart 2024'de 12 yaşına bastık! Yeni yaşımızda daha çok içerik üretmek için durmadan çalışıyoruz. Güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için sosyal medya hesaplarımızı takip edebilir ve Youtube kanalımıza abone olabilirsiniz. Dilerseniz bizi Patreon'dan da destekleyebilirsiniz.